Program

Ballerup Fun Cup - 21.-24. april 2020

 


Til ledsagende voksen

 

Denne side er til dig, der ledsager en klasse til stævnet. Måske er du klassens idræts-lærer. Det forventes ikke, at du er idræts-fagligt orienteret, og du skal ikke være dommer.

 

Før stævnedagen

 

Man kommer til stævnet som man er! Det forventes ikke, at børnene kender kidsvolley-reglerne på forhånd. Her er dog lidt tips til de nysgerrige:

 

  • Informer forældre om stævnet, se BESKED SKABELON.
  • Træn evt. spillet og REGLERNE med klassen i idrætsundervisningen: INSPIRATIONSVIDEO. Alt gentages fra bunden på stævnedagen.
  • Deltagerne skal medbringe sportstøj og -sko jfr. sportshallens reglement.
  • Aftal hvem der ledsager børnene:  Mindst én deltagende voksen pr. skole pr. stævnedag tilmeldes før stævnedagen HER.

 

 

Hold-inddeling


  • Overvej hold-inddeling på forhånd. Drenge og piger spiller på samme hold.
  • Klassens forventede antal hold fremgår af DELTAGERLISTEN. Af hensyn til stævneafviklingen kan din klasse blive bedt om at stille med færre hold.
  • Vi anbefaler, at eleverne først informeres om, hvilket hold de skal spille på - efter at du og stævnelederen på stævnedagen er blevet enige om antal hold.


stævnedagen

 

Hver skole ledsages af min. 1 lærer pr. skole og yderligere 1-2 voksne (lærere eller forældre) pr. klasse, der kan hjælpe med transport til og fra skolen, samt afvikling af frokostpausen.

 

Der er tid til, at du kan observere dine børn i nye sammenhænge. Hvert hold á 4-6 spillere får sin egen coach, der under stævnet afslutter sit LEDER.forendag forløb.


 

Ledsagers rolle:


  • Opsyn med dine elever ved ankomst i hallen indtil fælles velkomst, herunder omklædning i sporthallen. Bemærk, at omklædningsrum ikke benyttes.
  • Frokost og opsyn med dine elever i frokost-pausen.
  • Opsyn med og støtte til dine elever i perioder, når de ikke kan træne og spille med deres coach, f.eks. hvis de skal på toilettet eller har slået sig, skal trøstes eller har brug for omsorg.
  • Oprydning før hallen forlades efter anvisning fra stævneledelsen. NB: Det er elever og ledsageres fælles ansvar, at hallen forlades i samme stand, som vi finder den om morgenen.

 

Følgende roller fordeles senest ved fremmøde på dagen, således at alle ledsagere har en rolle:


  • Kampafvikler/tidtager
  • Registrering af kampresultater
  • Vejledning og støtte til LEDER.forendag coaches
  • Opsyn med elever, der ikke kan deltage i spillet.

PROGRAM 21.-24. APRIL


TID       AKTIVITET

08:00   Transport fra skolen til Topdanmark Hallen

08:30   Omklædning i sportshallen

08:45   Seneste registrering af hver klasse

09:00   Velkommen og regler

09:30   Indledende runder 1-10

11:00   Frokost

11:30   Finale runder 11-20

13:00   Afsluttende samling og oprydning

13:30   Transport tilbage til skolen


KIDSVOLLEY LEVELS


2.klassetrin - Kidsvolley level 1

3.klassetrin - Kidsvolley level 1

4.klassetrin - Kidsvolley level 2

5.klassetrin - Kidsvolley level 2 


KIDSVOLLEY REGLER


REGLER OG INSPIRATION TIL IDRÆTSTIMEN


GALLERI

 

ALLERØD KIDSVOLLEY FUN CUP 2019

LEDER.forendag formål og værdier


TAG ANSVAR FOR EGEN OG ANDRES LÆRING


Gennem forløbet lærer du om og udlever LEDER.forendag værdierne:


Ansvar

Vi tager ansvar og skyder ikke skylden på andre



Integritet

Vi handler i overenstemmelse med vores personlige værdier

 


Umage

Vi gør det så godt vi kan



Empati

Vi er ærlige, omsorgsfulde og ordentlige medborgere



Vedholdenhed

Når vi tror på det, giver vi ikke op selvom det er svært

LEDER.FORENDAG



funcup.dk vedligeholdes af LEDER.forendag    -    Brudedalen 9, 3520 Farum    -    Webmaster: Mogens W. Brolin mob 3070 2233 mogens@lederforendag.dk