Til ledsager / lærer

Til ledsagende voksen

 

Denne side er til dig, der ledsager en klasse under Kidsvolley skolestævnet. Det kan være du er klassens idræts-lærer.

 

Før stævnet

 

Orienteringsmøde torsdag 12.januar kl 15-16:

 

Man kommer til stævnet som man er! Der er ingen krav til spillere om idrætsfaglig forberedelse eller kvalifikationer for at deltage i stævnet: Det forventes således ikke, at børnene kender kidsvolley-spillet eller reglerne på forhånd. På de dage, hvor der afvikles LEDER.forendag forventes det heller ikke, at de ledsagende voksne er idræts-fagligt orienteret. Her er lidt tips til de nysgerrige:

 

  • Informer forældre om stævnet, se skabelon til SkoleIntra.
  • Introducer gerne  REGLERNE for kidsvolley level 1-3, afhængig af klassetrin.  Alt gentages fra bunden på stævnedagen.
  • Træn kidsvolley med klassen i idrætsundervisningen. Inspiration og video.
  • Man deltager klassevis. Overvej hvordan klassens elever skal sættes sammen i hold af 4-6 spillere, gerne "på tværs" i forhold til andre sammenhænge.
  • Deltagerne skal medbringe indendørs sportstøj og -sko jfr. sportshallens reglement.
  • Aftal hvem der ledsager børnene:  Mindst én deltagende voksen pr. skole pr. stævnedag tilmeldes før stævnedagen HER. Læs om personalenormering nedenfor.
  • Senest umiddelbart efter ankomst i hallen på stævnedagen skal du, som ledsager, fordele klassens elever på hold á 4-6 elever. Du er velkommen til at overveje hold-inddeling på forhånd, men af hensyn til stævneafviklingen kan din klasse blive bedt om at stille med et bestemt antal hold. Hvis du f.eks. kommer med 24 elever, kan du blive bedt om at inddele klassen i enten 4, 5 eller 6 hold. Den forventede holdinddeling fremgår af deltagerlisten.

 

Hvis du deltager som voksen på en dag hvor der ikke afvikles LEDER.forendag, er det en god ide at sætte dig ind i reglerne for Kidsvolley på forhånd. Det kan du bl.a. gøre ved selv at spille TEAMball (Kidsvolley for voksne) på aften-stævnet torsdagen før skolestævnet. Læs invitationen.

 


Kidsvolley stævne kl 8-13:30

 

På stævnedage uden LEDER.forendag

 

Hver klasse ledsages af min. 1½ voksne (lærere eller forældre), dvs. 2 voksne fra skoler med én klasse og 3 voksne fra skoler med 2 klasser.

 

Sammen med de andre deltagende voksne, er det dit ansvar at afvikle og dømme kampene - efter anvisninger fra den stævneansvarlige. Hver klasses voksen-gruppe afvikler og dømmer kampene på én bane, hvor 5 hold spiller 10 kampe i en alle-mod-alle turnering.

 

Følgende roller fordeles blandt deltagende voksne senest ved fremmøde på dagen:

  • Kampafvikler/tidtager (Én voksen)
  • Registrering af kampresultater (Én voksen)
  • Tilsyn og opsyn med elever der ikke kan deltage i spillet (alle andre voksne).

 

 

 

På stævnedage med LEDER.forendag

 

Hver skole ledsages af min. 1 voksen  (lærere eller forældre) pr. skole og yderligere 1-2 voksne pr. klasse der kan hjælpe med transport til og fra skolen, samt afvikling af frokostpausen.

 

Der er tid til, at du kan observere dine børn i nye sammenhænge, mens de guides gennem introduktionen og spillet af deres coach; en gymnasie-elev, som under stævnet afslutter sit LEDER.forendag forløb. Hvert hold af 4-6 spillere fra din klasse får sin egen coach.

 

Du har opsyn med alle dine elever i frokost-pausen og sørger for, at de får spist.

 

Du har opsyn med og støtter dine børn i perioder, når de ikke kan træne og spille med deres coach, f.eks. hvis de skal på toilettet eller hvis de har slået sig og skal trøstes. 

 

Følgende roller fordeles blandt deltagende voksne senest ved fremmøde på dagen:

  • Kampafvikler/tidtager (Én voksen)
  • Registrering af kampresultater (Én voksen)
  • Tilsyn og opsyn med elever der ikke kan deltage i spillet (alle andre voksne).

 

 

 

 

 

Tak til lærer Christian Jeanty Larsen fra Lillerød, som har deltaget i stævnet i mange år, og som har været med til at flytte stævnet fra Farum til Allerød i år!


 

Venlig hilsen

Mogens W. Brolin, mob 3070 2233, mogens@funcup.dk

Stævnekoordinator og stævneansvarlig

SKOLESTÆVNER


Mandag 13.3: 6.klassetrin -  Kidsvolley Level 3

Tirsdag   14.3: 5.klassetrin - Kidsvolley Level 2

Onsdag  15.3: 4.klassetrin - Kidsvolley Level 2

Torsdag  16.3: 3.klassetrin - Kidsvolley Level 1

Fredag   17.3: 2.klassetrin - Kidsvolley Level 1


DAGSPROGRAM


TID       AKTIVITET

08:00   Transport fra skolen

08:30   Omklædning i sportshallen

08:45   Seneste registrering af hver klasse

09:00   Velkommen og regler

09:30   Indledende runder 1-10

11:00   Frokost

11:30   Finale runder 11-20

13:00   Afslutning

13:30   Transport til skolen / Forældreafhentning i hallen





LEDER.forendag


Der coaches under stævnet efter denne plan:

 

Mandag 13.3: LEDER.forendag (Kl 14: LEDER.forendag)

Tirsdag  14.3: LEDER.forendag

Onsdag  15.3: Skolernes personale

Torsdag  16.3: Skolernes personale

Fredag   17.3: LEDER.forendag






Kidsvolley regler


Regler


Video - Level 2


Video - Level 3